PER ASPERA – AD ASTRA I THINK TANK

Ranked Best New Think Tank by 2020 Global Go To Think Tank Index

Онлайн-торгівля в Україні: огляд тенденцій і прогнози

Онлайн-торгівля в Україні: огляд тенденцій і прогнози

Ринок електронної комерції у 2018 році зріс на третину. Цьогоріч аналітики групи компаній EVO змінили методику підрахунку: оцінювали не лише обіг товарів і послуг, а й вартість супутніх сервісів: реклами, просування, онлайн-оплати та доставки. Обіг фізичних товарів і послуг, придбаних онлайн у 2018 році, сягає 65 млрд грн. Виручка від їхньої реклами в соцмережах, на маркетплейсах та онлайн-ресурсах гравців ринку – 9,5 млрд грн. На доставці товарів, придбаних онлайн, оператори заробили 2,6 млрд грн, на онлайн-оплатах  0,8 млрд грн. Ми очікуємо, що у 2019 році e-commerce збільшиться щонайменше на чверть.

Маркетплейси конкурують із соцмережами й пошуковиками. Здебільшого ритейлери заробляють на продажах, а маркетплейси – на просуванні товарів і послуг. Це робить їх схожими саме із соцмережами та пошуковиками. Навіть більше: маркетплейси стали серйозним конкурентом пошуковиків. У США 55% покупців відразу шукають товар на Amazon, Etsy чи E-bay, оминаючи Google. В Україні частка прямого трафіку на Prom – 19%, Rozetka – 30%, ОLX – 44%, Aliexpress – 50%. Із початку 2017 року вона зросла в середньому на 5 відсоткових пунктів.

Потужні гравці більше не діляться на офлайн- та онлайн-продавців, а створюють екосистеми довкола покупців. Клієнт не хоче обирати між шопінгом в інтернеті та фізичними магазинами. Йому одночасно важливі переваги офлайну та онлайну. Зокрема усюди товар має бути в наявності, оплата – зручною та безпечною, отримання та повернення – швидкими, а обслуговування – якісним. Також потрібні відгуки, які допоможуть обрати товар або перевірити сумлінність продавця. На часі й технологічні рішення, що спрощують вибір: доповнена реальність, костюм для вимірювання параметрів тіла тощо. 

Межа між офлайном та онлайном стирається: Amazon запускає фізичні магазини без кас, Alibaba відкриває магазин з інтерактивними дзеркалами, Розетка – офлайн-магазини, Ашан – маркетплейс. EVO і Розетка обєдналися для того, щоби покращувати клієнтський досвід і ростити ринок.

Довіра до інтернет-покупок зростає. За рік на маркетплейсах EVO (Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua) українці придбали товарів на 9,5 млрд грн та на 10,5 млрд гривень – на сайтах компаній на Prom.ua. 

Загалом на маркетплейсах у 2018-му витратили на 54% більше, ніж за минулий рік. Водночас кількість замовлень зросла на 47%.

Середній чек збільшився на 5% і становить 763 грн.

Кожен п’ятий товар придбали в сертифікованої компанії на Prom.ua. Це означає, що безпека купівель і якісне обслуговування поступово стають важливішими за найнижчу ціну.

Зростає попит на товари повсякденного вжитку й дитячі товари. Найчастіше у 2018 році купували одяг, взуття, аксесуари, техніку, електроніку, товари повсякденного вжитку, товари для дому та саду, косметику й парфумерію.

Найбільш активно зростають такі категорії: товари для дітей, авто- і мото-, а також техніка й електроніка. Ми очікуємо, що у 2019 році також зросте попит на онлайн-купівлі продуктів харчування. 

Матеріал підготований у межах спецпроєкту ADASTRA DIGITAL.

Автор – Денис Горовий, директор з розвитку компанії EVO