PER ASPERA – AD ASTRA I THINK TANK

Ranked Best New Think Tank by 2020 Global Go To Think Tank Index

Як мобільні звички українців змінили онлайн-торгівлю

Як мобільні звички українців змінили онлайн-торгівлю

Покупці активно використовують мобільний інтернет, що, зі свого боку, сприяє збільшенню кількості замовлень, які виконуються з телефонів. Наприклад, у 2017 році на маркетплейсі Prom.ua частка купівель з мобільних пристроїв становила 33%, а з десктопа – 62%. У 2018 році мобільні замовлення виросли вже до 45%. Як результат, бізнес-продукти почали розробляти й тестувати насамперед для мобільної версії, а вже потім для ПК.

Величезний вплив на розширення «мобільного» ринку справляють все досконаліші додатки, що збирають у собі ядро ​​лояльних покупців. Із такою аудиторією потрібно працювати інакше. Якщо користувач ПК може довго вивчати товар, відкривати десятки різних сторінок, то на смартфоні людина моментально піде з сайту або програми, з якими незручно працювати. Крім того, частота купівель у користувача мобільного застосунку в 13 разів вище, ніж у юзера ПК, а середній чек майже зрівнявся.

Розподіл користувачів Prom.ua за типом девайсів: жовтим – планшети, синім – ПК, червоним – мобільні пристрої

Оскільки звички користувача смартфона й ПК сильно різняться, то бізнесу доводиться змінювати підхід до аудиторії. Так, в комунікації на додаток до електронних листів з'являються push-повідомлення. Це, відповідно, змінює маркетингові підходи й технічну інфраструктуру.

Якщо раніше бізнесу необхідно було працювати тільки з браузерами на платформі Windows або Linux, то зараз потрібно приділяти увагу ще й системам Android та iOS. І в кожної з платформ є своя аудиторія з особливими звичками. Особливо важливо враховувати, що є mobile only користувачі, для яких смартфон є єдиним пристроєм.

Матеріал підготований у межах спецпроєкту ADASTRA DIGITAL.

Автор – Олег Соломаха, продакт-менеджер мобільного додатку Prom.ua