АНАЛІТИЧНИЙ ЦЕНТР

Ranked Best New Think Tank by 2020 Global Go To Think Tank Index

PER ASPERA – AD ASTRA

АНАЛІТИЧНИЙ ЦЕНТР

Ranked Best New Think Tank by 2020 Global Go To Think Tank Index

PER ASPERA – AD ASTRA

За онлайном – майбутнє туризму, хоча це досі неочевидно для лідерів ринку

За онлайном – майбутнє туризму, хоча це досі неочевидно для лідерів ринку

У серпні 2019 року журналісти порталу Turprofi.com.ua провели опитування туроператорів, щоб дізнатись, як часто українці купують пакетні тури онлайн і чи бачать вони перспективи в цьому напрямі. Короткий підсумок – купують онлайн рідко, перспективи є, але згодом. 

Сьогодні, за оцінками гравців ринку, продажі пакетних турів онлайн на пострадянському ринку, зокрема в Україні, становлять за найоптимістичнішими оцінками близько 3%. При тому, що квитки на авіарейси, автобуси, залізницю, а також готелі українці давно й звично бронюють та оплачують онлайн. 

У той час як міжнародні сервіси бронювання і замовлення послуг – Booking, Airbnb, Skyscanner, Expedia, Uber – створили нову реальність, змінивши поведінку людей і задавши нові стандарти, організований туризм – досі в очікуванні. Лідери ринку, провідні туроператори й потужні турагенти не можуть запропонувати туристам придбати тур онлайн.

Сайти використовуються здебільшого як вітрини, а онлайн-купівля туру вважається гіпотетичною можливістю майбутнього. Парадокс у тому, що для агентів туроператорські системи бронювання вже працюють. Але що не так з туристами й чому для них такий сервіс поки недоступний? 

Онлайн – ворог сірого ринку

Турагенти кивають, що купувати тури в інтернеті не хочуть самі туристи – начебто їм зручніше консультуватися зі спеціалістам, потрібно постійно змінювати дані, важливий особистий контакт тощо. Утім, як показує досвід глобальних систем бронювання, це все не так істотно для покупця. За наявності зручної системи бронювання і повної інформації на сайті про всі умови потреба в особистому контакті відпадає.

З іншого ж боку, турагентам насправді вигідно стримувати технологічний прорив, адже це можливість продовжувати працювати напівлегально, за вкоріненими сірими схемами. Брати готівку, платити туроператору від імені туриста, не сплачувати податки – класика жанру. З понад 10 тисяч турагентів (за найскромнішими підрахунками, адже точну кількість після скасування ліцензування турагентів підрахувати неможливо) легально працюють десятки. І це на ринку обсягом 2,5 мільярда доларів на рік. Турагентам це вигідно. Всі ризики несуть туристи й туроператори. 

З розвитком онлайн-технологій схеми унеможливлюються: кожна угода фіксується, кожен тур є в системі, кожна дія – на виду. Потреба вже сформована: ринку потрібні онлайн-продукти, які з одного боку будуть зручними й безпечними для туриста, з іншого – прозорими й зрозумілими для туроператора. Купувати квитки та номери в готелях онлайн – просто й природно, то чому б не робити те ж саме з пакетними турами?

Такі продукти вже є, зокрема, Rozetka.travel, який працює з кінця липня 2019. Це онлайн-сервіс, що знаходить актуальні пакетні тури в базах даних найбільших туроператорів України та дозволяє забронювати й відразу оплатити тур в інтернеті.

З розвитком подібних сервісів ринок швидко зміниться і перекочує в онлайн. Турист буде впевнений, що його відпочинок гарантований, його не обдурять і допомога в разі чого прийде. Туроператор отримає надійного партнера, який дорожить своїм ім'ям. А держава – істотно більше податків від турбізнесу, які зможе вкладати, наприклад, у розвиток внутрішнього туризму.

Матеріал підготований у межах спецпроєкту ADASTRA DIGITAL.

Автор – Юлія Челікпазу, CEO Rozetka.Travel