КЛЮЧОВІ КОНФЛІКТИ 2023
2022 рік став ледь не найбільш напруженим у геополітичному та військовому планах з моменту завершення Другої світової війни.
Україна, Тайвань, Карабах, Сирія - ці топоніми минулого року були на вустах у всього світу. Тому в кожного постає логічне питання: "що чекати від 2023?"
Аби відповісти на нього, ми підготували спеціальне видання "Conflicts to Watch. 2023", де навели перелік найбільш гострих, на нашу думку, протистоянь, які варті уваги.
МІЖНАРОДНЕ ПАРТНЕРСТВО: ВЗАЄМОДІЯ ЗАРАДИ ПРОРИВУ
У цьому дослідженні ми аналізуємо основні драйвери глобального партнерства та напрямки, за якими регіональна влада може досягнути значних результатів для процвітання своїх громад.
На базі даного аналізу ми пропонуємо рекомендації, які варто враховувати задля ефективної реалізації міжнародного співробітництва щодо підтримки євроінтеграції та рівномірного економічного зростання всіх регіонів країни.
THE EU’S MISSION TO REBUILD UKRAINE
Since February 24 of this year, as Russia invaded Ukraine, the economic and political stability in Europe has been disturbed. The continued destruction of Ukraineʼs economy and infrastructure is exacerbating the world crisis and putting parts of the world on the brink of a food crisis. The Ukrainian Recovery Plan presented in Lugano proposes the reconstruction of Ukraine. Since receiving a candidate status, Ukraine is also one step further on its course to membership in the European Union.
All this places the EU into the role of the main guardian of the countryʼs post-war reconstruction. This paper recommends that the EU and, in particular, the Czech Presidency should organize a comprehensive assistance in this regard and identifies its main priorities. First, besides assisting in upgrading the institutional capacities and efficiency of the central government, the EU should support the local actors and civil society partners in the post-war governance. Second, the post-war recovery should connect Ukraineʼs immediate reconstruction and reform needs and the EUʼs long-term digital and green priorities rather than prioritizing one over the other.
ГЕОПОЛІТИЧНА КОНКУРЕНЦІЯ ЗОВНІШНІХ АКТОРІВ НА ЗАХІДНИХ БАЛКАНАХ: ПРИЧИНИ, ІНСТРУМЕНТИ, ЕФЕКТИВНІСТЬ І НАСЛІДКИ
Західні Балкани наразі не є центральним регіоном у світовій або навіть європейській політиці, на відміну від ХІХ-ХХ століть.
Разом із тим, вони являють собою мікрокосм ключових світових процесів та трендів, серед яких: інтенсивні конфлікти, проблеми постконфліктного регулювання та реінтеграції, етнонаціоналізм, активне проникнення третіх акторів, зокрема КНР та рф.
Західні Балкани являють собою надзвичайно складне і багаторівневе оперативне середовище, яке часто трансформує політику та інструменти, які до нього застосовуються третіми акторами.
Так, якщо ЄС є давнім і закріпленим у регіоні гравцем, то КНР, Туреччина та рф у той чи інший спосіб повернулися сюди лише віднедавна, що породжує потребу у дослідженні їхніх цілей, засобів та досягнень на Західних Балканах.
Про те, як москва, Анкара та Пекін діють на Балканах, і чи вдається їм реалізувати власні глобальні та локальні завдання, читайте у великому дослідженні.
МІЖНАРОДНІ САНКЦІЇ ПРОТИ РОСІЇ: ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ, ПРОБЛЕМИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТА НАСЛІДКИ ДЛЯ АГРЕСОРА
• Скільки росія вже втратила та скільки ще втратить від накладених обмежень;• Чому економіка агресора досі не впала, а долар не коштує 300 рублів?;• Як кремль обходить обмеження та як перекрити ці лазівки;• Чи будуть нові санкції і скільки москва ще зможе протриматися в такому режимі.
Відповіді на ці та інші запитання шукайте в нашому актуальному дослідженні.
ЯК ЛАТИНСЬКА АМЕРИКА РЕАГУЄ НА РОСІЙСЬКУ АГРЕСІЮ?
У цій аналітичній довідці проаналізовано політику 8 латиноамериканських держав, а саме Аргентини, Бразилії, Венесуели, Колумбії, Коста-Рики, Мексики, Уругваю та Чилі щодо російської агресії за критеріями рівня відносин Україною, позиції щодо російської агресії з 2014 року, реакції політиків, військових та дипломатів після 24 лютого 2022 року, надання допомоги Україні, причин зайнятої позиції та перспектив двосторонніх відносин або боротьби української дипломатії за підтримку контрагента на міжнародному рівні.
ЗИМОВА СЕСІЯ ПАРЄ: З ЧИМ У СТРАСБУРГ ЇДЕ УКРАЇНСЬКА ДЕЛЕГАЦІЯ?
24 січня в Страсбурзі відкриється чергова сесія Парламентської асамблеї Ради Європи, де, окрім звичних питань інституційного (вибори нового керівництва) та процедурного характеру, на порядку денному з’явиться й низка профільних дискусій. Нас же найбільше цікавлять, теми, які стосуватимуться України, про що, власне, й говоритимемо в матеріалі.
THE IMPACT OF EASTERN PARTNERSHIP ON THE CHANGING IDENTITY OF EASTERN EUROPE: CASE STUDIES OF MOLDOVA AND UKRAINE
The diversity of conceptualisations and definitions of identity raises problems with the methodological harmony, clarity and operability of the construct itself for research. Nevertheless, according to A. Paasi, regional identity is the key factor for sufficient regional cooperation and successful interaction between the countries.
This policy paper aims to elucidate the peculiarities of Eastern European regional identity as exemplified by Ukraine and Moldova, and the impact of the Eastern Partnership on the transformation of the aforementioned countries in the terms of their national and regional identification.
PAKISTAN-UKRAINE BILATERAL COOPERATION AND WAY-FORWARD
Over the last few years, a wide-ranging components have emerged as driving factors for steering the partnership between Pakistan and Ukraine. Trade has significantly increased, cultural and academic exchanges have been intensified, and political support has become evident. However, many sectors remained unexplored like tourism, IT etc. which can enable the two countries to further align their foreign policies and strategic interests.
UKRAINE-SAUDI ARABIA RELATIONS: CHALLENGES AND PROSPECTS FOR FURTHER COOPERATION
Ukraine-Saudi Arabia relations have been developing rapidly over the past three decades and continue to play a major role for both states in their efforts to implement geostrategic visions of both countries.
Overall, this can pave a path to exploring new opportunities and building long-term strong partnership between Kyiv and Riyadh in many strategic areas.
FOREIGN POLICY OF THE UNITED STATES TOWARDS UKRAINE
This document is created for a long-term perspective and embodies the concept of a la carte approach – the readers of this policy brief may pick the best ideas out of this pile and put them into practice. It is essential to clarify that this is just a policy brief, and it is impossible to implement all the ideas expressed here at once.
Even if only one idea out of this paper were used in the policy-making process by the responsible entities, it would be incredible and improve the general pattern of relations. This paper includes the best ideas, thoughts, and initiatives by the industry's best minds that take into account all the needs of both American and Ukrainian nations because, in the end, it is all about the people. We hope this paper will give fresh air to the relations and a few breakthrough approaches that will be implemented in the future and make Ukrainian-American relations as strong as never before.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ЗОВНІШНЬОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Оцінюючи сучасний стан зовнішньої політики України, фундаментом якого є насамперед тісне переплетення атлантичного та європейського векторів із недооцінкою інших регіонів світу, цей документ акумулює найбільш релевантні рекомендації щодо міжнародно-політичної діяльності України. Концептуальні засади таких рекомендацій виходять з аналізу сучасної зовнішньополітичної стратегії та відповідають на виявлені в ній недоліки.
До другої річниці створення центру ADASTRA підготувала великий документ із рекомендаціями для зовнішньої політики нашої держави.
КАРАНТИН ЕКОНОМІКИ
Пандемія, спричинена поширенням коронавірусної інфекції, трансформувала не лише наше повсякденне життя, але й низку глобальних процесів. Карантин змусив нас змінити ставлення до багатьох речей: замість відвідування закладів харчування люди почали активніше користуватися послугами доставки їжі, перегляд фільмів на стрімінгових платформах замінив походи в кінотеатри, дистанційне навчання прийшло на зміну звичному очному, тобто певною мірою відбувся перехід від традиційних механізмів до більш технологічних.
Отож, Аналітичний центр ADASTRA презентує аналітичну записку про наслідки COVID-19 для економіки та бізнесу. Приємного перегляду!
АНАЛІЗ: МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКА м. ЧЕРНІВЦІ
Молодіжна політика – це невід'ємна частина гармонійного розвитку держави та об'єднаних громад. Практика переконливо доводить, що стратегічні переваги мають ті регіони й міста, які можуть ефективно розвивати та продуктивно використовувати інноваційний потенціал розвитку, основним носієм якого є молодь.
Дослідження «Аналіз молодіжної політики м. Чернівці» було розроблено Аналітичним центром ADASTRA на замовлення ГО «Центр молоді Чернівців».
УКРАЇНСЬКА СИСТЕМА ТОРГІВЛІ ВИКИДАМИ: АЛЬТЕРНАТИВА ВУГЛЕЦЕВОМУ ПОДАТКУ
З огляду на нещодавні законопроєкти у ВРУ щодо реформи вуглецевого податку, наша команда вирішила порівняти вуглецевий податок з системою торгівлі викидами парникових газів, щоб вирішити яку з моделей принципу «забруднювач платить» потрібно імплементувати в Україні.
Про все це і більше читайте в нашому дослідженні!
ВИКЛИКИ COVID-19
Пандемія COVID-19 принесла нам не тільки лихоманку чи кашель, а й тонни дезінформації, спроб маніпулювання та сіяння паніки серед населення різних країн. У такий скрутний час саме медіабезпека як складова інформаційної безпеки, забезпечує особистий захист користувача в інтернеті й допомагає не тільки розпізнавати недостовірну інформацію, а й запобігати поширенню дезінформації.